1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

В рамках оголошеного Національним банком України тижня фінансової грамотності студенти факультету банківського бізнесу відвідали Коледж економіки, права та інформаційних технологій Тернопільського національного економічного університету.

Friday, 07 November 2014 18:35

Written by Admin

PDF Print E-mail


Варга Марина, студентка групи ФБС – 43 розповіла про особливості сімейного бюджету, а саме про доходи та витрати сім’ї. Першочергово було зазначено, що сімейний бюджет – це сукупність доходів і витрат за певний період часу (місяць, рік), головною метою якого є – планування доходів і витрат сім’ї, також доповідач зазначила, що номінальний дохід родини не показує реальний рівень добробуту, тому використовують такий показник, як реальні доходи сім’ї. Також було вирішене питання щодо управління бюджету через такі етапи його складання: постановка цілей, складання, ведення та аналіз бюджету.

Другою була заслухана доповідь Олександра Рудого, студента групи ФБС-41, на тему: «Теоретичні аспекти дистанційного банківського обслуговування клієнтів». Доповідач навів загальний термін аналізованого поняття та детально розповів про кожний його різновид у порівнянні переваг та недоліків, а саме телефонного банкінгу, відео-банкінгу, РС-банкінгу (система «Клієнт-Банк») та Інтернет-банкінгу. Від якості і різноманітності цих послуг залежить стан банківського бізнесу в цілому, ступінь задоволеності клієнтів зокрема і, як наслідок, рівень доходу самих банків. Загалом Олександр Рудий зауважив, що дистанційне обслуговування – це один з напрямків банківської справи, який має великий потенціал для подальшого розвитку і широкі перспективи.

Анастасія Шкатула, студентка групи БСм-51, доповіла про проблеми та перспективи розвитку системи дистанційного банківського обслуговування в Україні. У нашій державі присутня постійна позитивна динаміка збільшення кількості населення, що використовує Інтернет-технології, так у 2013 року їх частка становила 49,8% (22,6 млн. чол.). Поряд з цим, доповідач зауважила, що послуги дистанційного обслуговування встигли запровадити тільки 49 від загальної кількості українських банків, а повноцінний комплекс таких послуг надає всього 10 найбільших українських банків, серед яких лідером є «Приватбанк». А відтак Анастасія Шкатула виділила такі проблеми розвитку системи дистанційного банківського обслуговування в Україні: менталітет населення, наявність шахрайських схем у цій сфері, «накладання ризиків» на такі операції, недосконалість відповідних законодавчих актів. Також було запропоновано ряд заходів для організації системи дистанційного обслуговування фінансовими установами та підвищення довіри клієнтів до даного виду банківських продуктів. Загалом в Україні дистанційне банківське обслуговування отримає досить широкого застосування за умови розвитку "онлайн-банкінгу", створення відповідних інформаційних ресурсів та переконання громадян щодо використання дієвих мобільних систем управління своїм банківським рахунком.

Із завершальним словом виступив куратор СНГ «Банківський аналітик» викладач кафедри банківської справи Рудан Віталій Ярославович, він зазначив актуальність фінансової грамотності і розповів студентам еволюцію економічних відносин і їх роль на той і сьогоднішній час.

По завершенню виступів студенти коледжу запевнили, що відтепер вони будуть старатися правильно розпоряджатися своїми  коштами за допомогою банків і їхніх систем дистанційного обслуговування, а відтак знову підтвердилося необхідність і важливість фінансової грамотності у повсякденному житті.

ФОТО